Bałkany 2016 Summer Trip Macedonia

Pocztówka z wakacji: Macedonia

16 sierpnia 2016

Wakacyjna pocztówka numer cztery leci do Was z północnego-zachodu Macedonii, a dokładniej z Popovej Sapki. Za nami kilka dni w tym uroczym i jednak mało przez turystów odwiedzanym kraju. Zaczęliśmy od jeziora Prespa i noclegu na lokalnym campingu, który choć zmodernizowany, straszył łazienkami z piekła rodem. Później były góry Pelister i próba dotarcia do Golemo Ezero, jednak późne rozpoczęcie trekingu skłoniło nas do zdobycia szczytu Marusnicy i powrotu do Brajchina. Nocleg w pobliskim Ljubojnie okazał się strzałem w dziesiątkę. Pierwszy raz od dwóch tygodni wyspaliśmy się w normalnym łóżku i mieliśmy łazienkę tylko do naszej dyspozycji. Później było sporo zwiedzania: Bitola, Prilep i niesamowite skalne formacje wokół twierdzy Marka. Następnie Stobi oraz jezioro Dojran. Nad nim, w Star Dojran trafił nam się jeden z dziwniejszych noclegów – w parku, w środku miasta, przy głównym deptaku, absolutnie za darmo. Motyw wody kontynuowaliśmy w okolicach Banska, gdzie odwiedziliśmy kilka wodospadów. Później była Strumica, Stip oraz niesamowite Kratovo, które nas zauroczyło. Był też jeden z hitów wyjazdu – Kokino, oraz mniejszy szał czyli Kamienne Lalki. Przejechaliśmy też zalaną niedawno autostradą przy Skopje. Droga jest przejezdna, trwa jej uporządkowywanie. Niestety widać wraki aut, które woda wyniosła gdzieś w pola. Sam asfalt też jest mocno podmyty (jednak na niewielkim odcinku), ale pewnie niedługo nie będzie po tym ani śladu. Byliśmy również w Tetowie, które pozwoliło nam przenieść się znów do Albanii. Panujący tu klimat, dzięki największej mniejszości albańskiej w kraju, jest mocno swojski i równie mocno chaotyczny. A teraz jesteśmy w urokliwej Popovej Sapce, w hotelu/schronisku Konak, za nami krótki treking po okolicy i mnóstwo widokowych wrażeń. Warto wpaść tu zimą (liczne stoki/trasy narciarskie) oraz latem (szlaki piesze i rowerowe). Jutro (wtorek 16.08.16) ruszamy do Kosowa, a następnie w drogę powrotną do kraju. Niby trzy tygodnie to dużo, ale za to jak szybko mijają!